Tiada sesiapa akan disisihkan – Khaled

JOHOR BAHRU 30 Jan. –  Peralihan jawatan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Johor bukan untuk menguatkan mana-mana kelompok atau kumpulan sebaliknya bagi merawat dan membangunkan semula kekuatan UMNO.

Naib Presiden UMNO, Mohamed Khaled Nordin, yang mengambil alih jawatan itu daripada Ahli Parlimen Simpang Renggam, Datuk Seri Hasni Mohammad, berkata peralihan itu bagi memastikan perpaduan dan kesatuan UMNO Johor tetap terpelihara.

Pada masa yang sama, beliau sangat menghargai sumbangan besar Hasni terhadap UMNO Johor dan akan meneruskan kerja baik yang dilaksanakan pemimpin itu.

“Ini satu tanggungjawab yang sangat berat dan saya berterima kasih atas kepercayaan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Zahid Hamidi. Keutamaan saya ialah untuk memastikan perpaduan dan kesatuan UMNO Johor tetap terpelihara.

“Bukan sesekali untuk menguatkan mana-mana kelompok dan kumpulan, tetapi memulih, merawat dan membangunkan semula kekuatan UMNO,” katanya dalam satu kenyataan media.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kota Tinggi berkata, sudah menjadi adat berpolitik, pasti ada badai dan geloranya.

“Terimalah ia sebagai pasang surut dalam perjuangan dan akan ada hikmah terpenting daripada keputusan ini. Saya menyeru semua pemimpin UMNO Johor bertaut kembali dan bermuafakat demi kelangsungan parti.

“Saya tidak akan menyisih dan meminggirkan sesiapa. Bagi saya, semua adalah sahabat dan keluarga besar UMNO Johor, yang akan dirai dan dihargai,” katanya.

Related posts

Leave a Comment